Hallo!
Also ich habe eine WHS und 3 Clints. 2x WinXP Pro SP2 und einen Vista Ultimate.
Der Remotedesktopzugriff funktioniert im LAN sehr gut.
Allerdings bekomme ich immer folgende fehlermeldung wenn ich versuche über das Webportal eine RDP auf den Server od. die Clients zu machen:
"Bei der Remoteverbindung mit dem Computer wurde ein Zeitlimit überschritten. Stellen sie eine neue Verbindung her."
Leider funktioniert der Zugriff übers Webportal auch nach mehreren versuchen nicht.
Verlauf ist wie folgt:
1. Anmelden am Webportal
2. Auf "Computer" klicken und dann auf "Verbindung mit dem Heimserver herstellen"
3. Jetzt gebe ich das PW ein
4. Dann Klicke ich bei "Vertrauen Sie dem Zielcomputer der Remoteverbindung?" auf JA
5. Nach ca. 10 sec. kommt dann die besagte fehlermeldung.
Danke für eure Hilfe.
RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
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- Martin
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Hallo,
was für einen Router setzt Du ein?
Hast Du Port 4125 auf den Server weitergeleitet?
Gruß
Martin
was für einen Router setzt Du ein?
Hast Du Port 4125 auf den Server weitergeleitet?
Gruß
Martin
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Ich verwende einen Linksys WRT54GL mit der DD-WRT Firmware.
Dachte der RPD verwendet den Port 3389? den hab ich Freigegeben. Und natürlich den https(443) und den http(80).
Könnte da der Fehler liegen?
Dachte der RPD verwendet den Port 3389? den hab ich Freigegeben. Und natürlich den https(443) und den http(80).
Könnte da der Fehler liegen?
- Martin
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Du musst nur diese 3 Ports im Router einrichten:
80 (für hhtp, kann ggf. weggelassen werden)
443 (https)
4125 (Remote Workplace)
Gruß
Martin
80 (für hhtp, kann ggf. weggelassen werden)
443 (https)
4125 (Remote Workplace)
Gruß
Martin
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Super!
Jetzt gehts. Danke
Jetzt gehts. Danke
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Manchmal haut aber auch das nicht hin, z.B. beim FSC Scaleo. Da wurde die Remote Desktop Webverbindung nicht aktiviert! War ganz schöne Bastelei, aber here we go:
vom PC aus über Remote Desktop auf den Home Server einloggen (nicht Konsole, RDP). Dann am besten im Hilfefenster nach "Remote Desktop-Webverbindung" suchen, dann findet man die Anleitung:
systemsteuerung-Software
Windows Komponenten hinzufügenAnwendungsserver - Details
IIS - Details
Unterkomponenten von "WWW-Deinste" - dort Remotedesktop-Webverbindung das Häkchen setzen.
4x OK drücken und das wars!
vom PC aus über Remote Desktop auf den Home Server einloggen (nicht Konsole, RDP). Dann am besten im Hilfefenster nach "Remote Desktop-Webverbindung" suchen, dann findet man die Anleitung:
systemsteuerung-Software
Windows Komponenten hinzufügenAnwendungsserver - Details
IIS - Details
Unterkomponenten von "WWW-Deinste" - dort Remotedesktop-Webverbindung das Häkchen setzen.
4x OK drücken und das wars!
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Re: RDP über Webportal funktioniert nicht?...Zeitlimit überschri
Hier eine systematisch Übersicht auf Englisch:
Roughly the scenario works this way, from your browser machine we kick off the TS control trough port 4125, which goes all the way through internet, and eventually falls on the 4125 port of your router, then your router forward the traffic to port 4125 on you WHS. On WHS we will proxy the incoming 4125 traffic to port 3389 on your destination. So when something happening and having issue on RDP, its important to figure out where is the real issue exists, inside or outside your home network. Since from your browser machine to your router, there could be many many bad guys sitting there and want to cut your connection, e.g., firewalls, proxys, routers.
Before we actually start, lets look at some known issues, which you should try get around:
Known issue:
1) Some corporate networks block outgoing 4125 port(this is what most companies do), so if your browser machines is inside corp net, please install ISA firewall client, which will help you to proxy 4125 out.
2) Some router have different sub net for wireless and wired connections, in this case, you may need to aware your destination box and home server are in different subnet and configure the client firewall manually.
Then some steps you could try: (it only applies you could successfully get the website, but fail when trying RDP to home PCs or server console over website)
1) Inside your home network, try to repro the issue, use the servername in the URL, instead of the *.homeserver.com address, e.g., try to login remote access via https://hpserver/remote, and repro the issue. If the issue repros, then I am 90% sure its a bug, please do grab me or someone else in stbq alias.
2) If the issue not reproing, then the 2nd suspect we should try exclude is your router. Check port 4125 is correctly forwarded. Since home server IP could be not static, we need to update the portforwarding entry periodically, but different router could cause different problems in practical.
3) If router claims its innocent, try troubleshooting tool, it will help you to check server firewalls, group policies, etc.
4) If troubleshooter tells you nothing wrong, then you should check is there something wrong outside your home network. Corp net? ISP?
Roughly the scenario works this way, from your browser machine we kick off the TS control trough port 4125, which goes all the way through internet, and eventually falls on the 4125 port of your router, then your router forward the traffic to port 4125 on you WHS. On WHS we will proxy the incoming 4125 traffic to port 3389 on your destination. So when something happening and having issue on RDP, its important to figure out where is the real issue exists, inside or outside your home network. Since from your browser machine to your router, there could be many many bad guys sitting there and want to cut your connection, e.g., firewalls, proxys, routers.
Before we actually start, lets look at some known issues, which you should try get around:
Known issue:
1) Some corporate networks block outgoing 4125 port(this is what most companies do), so if your browser machines is inside corp net, please install ISA firewall client, which will help you to proxy 4125 out.
2) Some router have different sub net for wireless and wired connections, in this case, you may need to aware your destination box and home server are in different subnet and configure the client firewall manually.
Then some steps you could try: (it only applies you could successfully get the website, but fail when trying RDP to home PCs or server console over website)
1) Inside your home network, try to repro the issue, use the servername in the URL, instead of the *.homeserver.com address, e.g., try to login remote access via https://hpserver/remote, and repro the issue. If the issue repros, then I am 90% sure its a bug, please do grab me or someone else in stbq alias.
2) If the issue not reproing, then the 2nd suspect we should try exclude is your router. Check port 4125 is correctly forwarded. Since home server IP could be not static, we need to update the portforwarding entry periodically, but different router could cause different problems in practical.
3) If router claims its innocent, try troubleshooting tool, it will help you to check server firewalls, group policies, etc.
4) If troubleshooter tells you nothing wrong, then you should check is there something wrong outside your home network. Corp net? ISP?
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