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FYI: EMail-Benachrichtigung bei Warnunen/Fehler

Verfasst: 8. Apr 2014, 15:04
von Roland M.
Hallo!

Vor einiger Zeit habe ich mir die "Warnungsbenachrichtigung per EMail" eingerichtet.
Nun habe ich zwei PC, die selten verwendet sind und so eine Sicherungs-Warnung auslösen.
Meldungsanzeige.PNG
Meldungsanzeige.PNG (8.32 KiB) 11298 mal betrachtet
Nur, warum kommt keine Mail?!

Zum Test die Funktion manuell ausgelöst und folgende Mail bekommen:
EMail.PNG
EMail.PNG (30.28 KiB) 11298 mal betrachtet
Nach einigem Suchen habe ich dann die Liste der auslösenden Fehler gefunden:
http://technet.microsoft.com/de-de/libr ... iew-2.aspx

• The Internet domain name has expired.
• The Internet domain name cannot be updated.
• Errors exist in a client computer backup.
• The server was restarted.
• One or more services are not running.
• The Windows Server Drive Extender service is not running.
• Your evaluation period is over.
• Activate now.
• License Error: Forest Trust Check.
• License Error: Domain Controller Check.
• License Error: FSMO Role Check.
• License Error: Enforcement FSMO Policies.
• License Error: Enforcement Load Policies.
• License Error: AD Error.
• One or more hard drives in Server Backup are not connected.
• Server Backup was not successful because there is not enough free space to contain the backed up data. You must replace the existing server backup hard drive or reduce the number of items to back up.
• Server Backup was not successful because of insufficient memory.
• A scheduled backup did not finish successfully.
• A certificate is not available for Remote Web Access.
• The certificate for Remote Web Access has expired.
• The router is not configured correctly.
• The server is not connected to the Internet. To access websites, you must ensure that the server is connected to the Internet.
• Remote Desktop Services is not configured correctly. You must configure Remote Desktop Services to remotely connect to computers in the network.
• The firewall is not configured correctly.
• One or more hard drives in a storage pool are not working or are not connected.
• One or more storage pools are offline.
• Free space is low on the system hard drive of the server.
• A problem occurred with the file system for one or more folders.
• The default storage pool is locked in offline mode.


Wenn man sich die Liste durchsieht kann man feststellen, daß das nur Fehler/Warnungen des Servers sind.
Fehler oder Warnungen von Clients werden demnach nicht per Mail verschickt. Schade.



Roland


PS @Mods: Darf gerne in die FAQ verschoben werden.

Re: FYI: EMail-Benachrichtigung bei Warnunen/Fehler

Verfasst: 8. Apr 2014, 16:21
von Nobby1805
Hallo Roland,

ich habe deinen post verschoben ...

Auffällig ist allerdings:

Errors exist in a client computer backup. ... ist m.E. doch ein Client-Fehler
The Windows Server Drive Extender service is not running. ... oops, der ist doch im 2011 gestrichen worden